Мій сайт

Категорії розділу
6 клас [5]
7 клас [8]
8 клас [0]
9 клас [0]
10 клас [0]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Файли » Географія » 6 клас

Орієнтовне календарне планування Географія 6кл
09.01.2015, 20:59

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ   ПЛАНУВАННЯ

З КУРСУ «ЗАГАЛЬНА ГЕОГРАФІЯ»

6 КЛАС     

(70 год. 2 год. на тиждень)

2014-2015 н.р.

Вчитель КЗШ № 63 Вінівіт’єва В.С.

Номер

уроку

Орієн­товна дата

Назва теми

Ключові питання уроку

Домашнє завдання

ВСТУП (2 год.)

1

 

Географія – наука про природу Землі

  1. Географія - система наук.
  2. Що вивчає географія.
  3. Джерела географічних знань.
  4. Методи географічних досліджень.

Опрацювати §.

 

2

 

Дослідження. Спостереження на місцевості за змінами в природі. Спостереження за висотою Сонця над горизонтом.

  1. Спостереження за висотою Сонця над горизонтом.
  2. Спостереження за погодою.
  3. Спостереження на місцевості за змінами в природі.
  4. Обробка і оформлення даних спостереження.

Підготовка звіту проведених досліджень.

РОЗДІЛ І. Розвиток географічних знань про Землю (5 год.)

3

 

Уявлення про Землю в давнину

  1. Уявлення єгиптян, вавилонян, індійців, греків, римлян, слов’ян про Землю.
  2. Зображення Землі на картах Ератосфена, Птолемея.

Опрацювати §.

 

4

 

Відкриття нових земель у VІІІ-ХV ст.

  1. Подорожі вікінгів.
  2. Подорожі марко Поло.
  3. Пошуки морського шляху в Індію.

Опрацювати §

Випереджуване завдання. Дослідження. Підготувати повідомлення про видатних дослідників та географічні відкриття (визначає вчитель)

5

 

Початок доби великих географічних відкриттів

  1. Відкриття Америки Х.Колумбом.
  2. Експедиції Америго Веспуччі.

Опрацювати §

 

6

 

Нові відкриття та дослідження

  1. Перша навколосвітня подорож.
  2. Відкриття Австралії.
  3. Російські першопрохідці.
  4. Навколосвітні подорожі Джеймса Кука.
  5. Навколосвітня експедиція І. Крузенштерна та Ю. Лиснянського.
  6. Діяльність географічних товариств у різних країнах світу.

Опрацювати §

 

7

 

Сучасні географічні дослідження

  1. Освоєння полярних широт та відкриття Північного й Південного полюсів.
  2. Вивчення Північного Льодовитого океану.
  3. Українські вчені-географи.
  4. Дослідження Антарктиди.
  5. Дослідження Світового океану, космосу.
  6. Сучасні туристичні подорожі людей.

Опрацювати §

 

8

 

Урок узагальнення і систематизації

Тематичне оцінювання

Повторити §

РОЗДІЛ ІІ. Земля на плані і карті (11 год.)

9

 

Способи орієнтування на місцевості

       1. Що означає – зорієнтуватися на місцевості.

       2. Горизонт.

       3. Способи орієнтування на місцевості.

Опрацювати §

 

10

 

Що таке азимут

       1. Поняття про «азимут».

        2. Рух за азимутом.

Опрацювати §.

 

11

 

Способи зображення поверхні Землі

  1. Способи зображення місцевості.
  2. Відмінності малюнка і фотознімка.
  3. Особливості аерофотознімка.
  4. Яку інформацію отримують завдяки космічним знімкам.
  5. Зображення Землі на глобусі.

Опрацювати §

 

12

 

Масштаб, його види

  1. Що таке масштаб.
  2. Види масштабів: числовий, іменований, лінійний.

Опрацювати §

 

13

 

Практична робота 1.

  • Розв’язування задач із використанням різних видів масштабу. Визначення масштабів планів і карт за даними про відстані на місцевості та відрізками на карті, що відповідають цим відстаням

 

14

 

План місцевості

  1. Основні ознаки плану.
  2. Умовні знаки.
  3. Значення топографічних планів.
  4. Визначення напрямків на плані.
  5. Складання плану за допомогою умовних топографічних знаків.

Опрацювати §

 

15

 

Географічні карти

  1. Особливості географічної карти.
  2. Картографічні умовні знаки.

Опрацювати §

16

 

Класифікація карт. Географічні атласи

  1. Які бувають карти.
  2. Використання географічних карт.
  3. Сучасні географічні карти.
  4. Контурні карти.
  5. Географічні атласи.

Опрацювати §

17

 

Градусні сітка

  1. Що таке градусна сітка на глобусі та географічній карті.
  2. Лінії градусної сітки.

Опрацювати §

18

 

Географічні координати

  1. Географічні координати. Географічна довгота і широта.
  2. Визначення географічних координат за глобусом.
  3. Система космічної навігації.

Опрацювати §

19

 

Практична робота 2.

  • Визначення географічних координат за географічною картою

 

20

 

Урок узагальнення і систематизації

Тематичне оцінювання

Повторити §

РОЗДІЛ ІІІ. Оболонки Землі

Тема 1. Літосфера (12 год.)

21

 

Внутрішня будова Землі

  1. Будова надра Землі.
  2. Ядро, то його особливості.
  3. Мантія.
  4. Як вивчають внутрішню будову Землі.

Опрацювати §

22

 

Літосфера. Літосферні плити

  1. Будова літосфери
  2. Літосферні плити.
  3. Рух літосферних плит.

Опрацювати §

23

 

Рухи земної кори

  1. Походження материків і океанів.
  2. Вікові рухи земної кори.

Опрацювати §

24

 

Землетруси

  1. Причини виникнення землетрусів.
  2. Сила землетрусу.
  3. Цунамі.
  4. Сейсмічні пояси Землі.

Опрацювати §

25

 

Вулканізм і магматизм

  1. Утворення та будова вулкану.
  2. Згаслі і діючі вулкани.
  3. Гарячі джерела, гейзери.

Опрацювати §

26

 

Зовнішні процеси

  1. Що таке вивітрювання.
  2. Фізичне вивітрювання.
  3. Хімічне вивітрювання.
  4. Органічне вивітрювання.

Опрацювати §

27

 

Робота текучих і підземних вод, вітру, льодовиків

  1. Робота текучих поверхневих і підземних вод.
  2. Робота вітру.
  3. Робота льодовиків.
  4. Діяльність людини.

Опрацювати §

28

 

Абсолютна і відносна висота місцевості

  1. Вимірювання висоти рельєфу.
  2.  Відносна висота точок місцевості.
  3. Абсолютна висота.

Опрацювати §

29

 

Зображення рельєфу на планах, топографічних і дрібномасштабних картах

Практична робота 3.

  1. Способи горизонталей.
  2. Зображення рельєфу на дрібномасштабних картах.
  3. Спосіб пошарового зафарбування.
  4. Визначення за картами абсолютної й відносної висоти місцевості

Опрацювати §

30

 

Основні форми рельєфу Землі. гори

 

Практична робота 4.

  1. Гори, їх різноманітність.
  2. Відмінність гір за висотою і віком.
  3. Зміна гір у часі.
  4. Значення гір.
  5. Позначення на контурній карті гір, вулканів суходолу.

Опрацювати §

31

 

Основні форми рельєфу суходолу. Рівнини

Практична робота 4. (продовження)

  1. Рівнини та їх відмінність за висотою:

низовини, височини, плоскогір’я.

  1. рельєф рівнин.
  2. Походження рівнин.
  3. Позначення на контурній карті рівнин.

Опрацювати §

32

 

Рельєф дна Світового океану

 

Практична робота 4. (продовження)

  1. Будова дна світового океану: материкова обмілина, материковий схил, ложе океану.
  2. Океанічні жолоби.
  3. Позначення на контурній карті серединно-океанічних хребтів і жолобів.

Опрацювати §

33

 

Урок узагальнення і систематизації

Тематичне оцінювання

Повторити §

 

Тема 2. Атмосфера (12 год.)

34

 

Атмосфера. Її склад і будова

  1. Атмосфера Землі.
  2. Розміри атмосфери Землі.
  3. Склад атмосфери.
  4. Будова атмосфери.

Опрацювати

35

 

Нагрівання атмосферного повітря

 

Практична робота 5.

  1. Сонячні промені в атмосфера.
  2. Як нагрівається атмосферне повітря.
  3. Розподіл тепла на поверхні Землі.
  4. Тропіки та полярні кола.
  5.  Теплові пояси Землі.
  6. Температура повітря та її вимірювання.
  7. Розв’язування задач на зміну температури повітря з висотою.

Опрацювати §

36

 

Атмосферний тиск

Практична робота 5. (продовження)

  1. Що таке атмосферний тиск.
  2. Зміна атмосферного тиску з висотою.
  3. Причини і наслідки зміни атмосферного тиску в тропосфері.
  4. Розв’язування задач на зміну атмосферного тиску з висотою.

Опрацювати §

37

 

Вітер

 

Практична робота 6.

  1. Чому і як рухається повітря.
  2. Вітер та його різновиди.
  3. Напрямок і швидкість вітру.
  4. Роза вітрів.
  5. Визначення напрямку і сили вітру.
    • Складання рози вітрів, їх аналіз.

Опрацювати §

38

 

Вода в атмосфері

Практична робота 5. (продовження)

  1. Водяна пара та вологість повітря.
  2. Абсолютна та відносна вологість повітря.
  3. Туман.
  4. Розв’язування задач на зміну вологості

Опрацювати §

Робота з дорослими (батьками). З’ясуйте, які є способи регулювання температури та вологості повітря в домашніх умовах.

39

 

Різноманітність хмар

Практична робота 6. (продовження)

  1. Хмари та їх види.
  2. Рівень хмарності.
  3. Складання діаграм хмарності.

Опрацювати §

40

 

Атмосферні опади

 

 

 

 

 

 

Практична робота 6. (продовження)

  1. Як утворюються опади.
  2. Види опадів.
  3. Інтенсивність опадів.
  4. Вимірювання кількості атмосферних опадів.
  5. Причини, що впливають на кількість опадів.
  6. Карта розподілу опадів.
  7. Складання діаграми опадів

Опрацювати §

41

 

Погода

 

 

Практична робота 6. (продовження)

  1. Для чого вивчають погоду.
  2. Елементи (складові) погоди.
  3. Як вивчають атмосферу.
  4. Прогноз погоди.
  5. Синоптична карта.
  6. Складання графіка зміни температури повітря за місяць.

Опрацювати §

42

 

Клімат

  1. Що таке клімат.
  2. Характеристика клімату.
  3. Кліматичні чинники.
  4. Основні кліматичні показники.
  5. Типи клімату.
  6. Кліматичні пояси.
  7. Зміни клімату. Адаптація людини до кліматичних умов.

Опрацювати §

43

 

Людина й атмосфера

 

 

  1. Значення атмосфери для людини.
  2. Вплив атмосфери на людину.
  3. Вплив людини на атмосферу.
  4. Небезпечні явища в атмосфері.
  5. Рідкісні явища в атмосфері.

Опрацювати §

Дослідження. Аналіз погоди в різних місцях світу за одну добу з використанням різних джерел інформації.

44

 

Урок узагальнення і систематизації

Тематичне оцінювання

Повторити §

Тема 3. Гідросфера (12 год.)

45

 

Гідросфера. Вода на Землі

  1. Гідросфера – водна оболонка Землі.
  2. Кругообіг води в природі.
  3. Значення гідросфери.
  4. Способи зображення вод суходолу на плані місцевості та карті.

Опрацювати §

 

46

 

Світовий океан. Суходіл в океані

 

Практична робота 7.

  1. Частини Світового океану.
  2. Суходіл в океані.
  3. Позначення на контурній карті морів, проток, заток, островів.

Опрацювати §

47

 

Властивості вод Світового океану

  1. Температура води.
  2. Солоність морської води.
  3. Айсберги.

Опрацювати §

48

 

Рух води у Світовому океані

  1. Рух води. Вітрові хвилі.
  2. Цунамі.
  3. 3. Припливи і відпливи.
  4. Океанічні течії.
  5. Життя в океанах і морях.
  6. Багатства Світового океану.
  7. Охорона природи океану.

Опрацювати §

49

 

Води суходолу

 

Практична робота 7. (продовження)

  1. Класифікація вод суходолу.
  2. Річка, її будова.
  3. Рівнинні і гірські річки. Водоспади.
  4. Опис географічного положення річки.
  5. Позначення на контурній карті річок і водоспадів.

Опрацювати §

50

 

Життя річки

     1.Робота річок.

     2. Живлення річки.

     3. Водний режим річки.

 

Опрацювати §

51

 

Озера

 

Практична робота 7. (продовження)

      1. Що таке озеро.

      2. Озерні котловини.

      3. Вода в озері.

      4. Вік озер.

  • Позначення на контурній карті озер.

Опрацювати §

52

 

Болота. Штучні водойми

  1. Що таке болото.
  2. Утворення боліт.
  3. Класифікація боліт.

Опрацювати §

 

 

 

  1. Значення боліт.
  2. Штучні водойми.

 

53

 

Льодовики

  1. Льодовики, їх види та розміщення на Землі.
  2. Гірські льодовики.
  3. Покривні льодовики.
  4. Значення льодовиків.
  5. Багаторічна мерзлота.

Опрацювати §

54

 

Підземні води

  1. Утворення підземних вод.
  2. Класифікація підземних вод.
  3. Використання та охорона підземних вод.

Опрацювати §

55

 

Людина та гідросфера

  1. Значення вод для людини.
  2. Вода і виробництво.
  3. Енергія води.
  4. Відпочинок та лікування на «воді».
  5. Водний туризм.
  6. Забруднення вод.
  7. Охорона гідросфери.

Опрацювати §

56

 

Урок узагальнення і систематизації

Тематичне оцінювання

Повторити §

Тема 4. Біосфера та ґрунти  (2 год.)

57

 

Біосфера та її складові

  1. Поняття про біосферу.
  2. Межі біосфери.
  3. Складові біосфери.
  4. Біологічний кругообіг речовин.
  5. Різноманітність організмів на Землі.
  6. Поширення організмів на Землі.

Опрацювати §

58

 

Ґрунти

  1. Ґрунт та йог утворення.
  2. Родючість – основна властивість ґрунту.
  3. Карта ґрунтів.
  4. Вплив господарської діяльності людини на ґрунти.

Опрацювати §

Тема 5. Природні комплекси  (3 год.)

59

 

Природні комплекси. Географічна оболонка – найбільший природний комплекс Землі

  1. Поняття про «природний комплекс».
  2. Географічна оболонка та її компоненти.
  3. цілісність географічної оболонки
  4. Кругообіг речовин та енергії.
  5. Ритмічність – одна із закономірностей географічної оболонки.

Опрацювати §

60

 

Природні зони Землі

  1. Широтна зональність.
  2. Зміна природних зон.
  3. Висотна поясність.
  4. Вплив людини на географічну оболонку.

Опрацювати §

61

 

Практична робота 8.

 (на місцевості)

  • Ознайомлення з одним із природних комплексів (ландшафтів) своєї місцевості (яр, річка, ліс, парк тощо), виявлення взаємозв’язків між його компонентами.

Оформлення практичної роботи

РОЗДІЛ ІV. Планета людей (5 год.)

62

 

Кількість і розміщення населення Землі

      1. Зміна чисельності населення протягом історичного часу, причини цих змін.

      2. Густота населення.

      3. Розміщення населення на Землі.

      4. Людські раси. Рівність рас.

  1. Дослідження М. Миклухо-Маклая.
  2. Народи світу.

Опрацювати §

63

 

Держави світу

  1. Держави світу.
  2. Політична карта світу.

Опрацювати §

64

 

Практична робота 9.

  • Позначення на контурній карті кордонів найбільших держав та їх столиць.

 

65

 

Вплив людини на природу

  1. Людина – головна сила в перетворенні географічної оболонки.
  2. Поняття про ноосферу.
  3. Навколишнє середовище.
  4. Охорона навколишнього середовища.

Опрацювати §

66 - 67

 

Дослідження.

Розробка міні проекту з утилізації побутових відходів.

Розробка і захист проектів

 

68

 

Урок узагальнення і систематизації

Тематичне оцінювання

Повторити §

69 -70

 

Резерв часу

 

 

 

Категорія: 6 клас | Додав: NIKA
Переглядів: 1716 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту
  • Create a free website
  • uCoz Community
  • uCoz Textbook
  • Video Tutorials
  • Official Templates Store
  • Best Websites Examples